לא מצאנו תוצאות

עריכה ושליחת קמפיין SMS

 

מאמר זה חולש על מספר נושאים הרלוונטים לעריכת קמפיין SMS.

 

תוכן עניינים

פרק א' – יצירה ועריכת פרטי קמפיין
השלבים ביצירה ועריכת הקמפיין.

 

פרק ב' – סוגי שליחות, בחירת נמענים וסיכום
מוסבר על סוגי השליחות השונות שמאפשרת המערכת.
ושלב הסיכום לפני שליחה סופית.

 

פרק ג' – תוספות מתקדמות
חלק זה עוסק בשתי הרחבות הניתנות למימוש במהלך עריכת הקמפיין.
השימוש אינו חובה אך שווה להכיר
(זה נראה כמו "#האשטגים" בתוכן עצמו, לדוגמא #FirsName)

 

 

 

 

לפרק הראשון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרק א' – יצירה ועריכת פרטי קמפיין

 

כפתור יצירת קמפיין SMS ושליחתו לנמענים מתבצעת במערכת דרך התפריט העליון, קל לזכירה בתור- תפריט הניווט.

ניווט:
SMS > יצירת קמפיין

 

 

 

עמוד עריכת הקמפיין.

 

 

נדרש להזין מספר פרטים לפני שליחת הקמפיין.
השדות השונים בעמוד עריכת קמפיין הSMS:

שם הקמפיין – המשמש לזיהוי הקמפיין במערכת
(הנמענים לא רואים את הנתון הזה)

 

🔆טיפ: מומלץ לתת שם קמפיין שיסייע בעתיד לזכור באיזה קמפיין מדובר.

להמשך

 

 

 

 

 

 

 

 

קמפיין מאת – זהו המספר המזהה של החשבון.
כל הודעה, תשלח מאת המספר שמופיע בשדה.

תמונה להמחשה:

ניתן לשנות את המספר, לכתוב כל מספר אחר או אפילו מילה בתווים באנגלית.

🖤 לתשומת לב: אם יוחלף מספר לערך אחר או אפילו לשם החברה באנגלית במקום מספר טלפון- החשבון  מאבד את האפשרות שהנמען ישלח  חזרה הודעת הסרה בSMS.
משמעות הדבר הינה,
כשהנמען ישלח "תסירו אותי" או קוד להסרה, ההודעה לא תתקבל בחשבון במידה והוחלף המספר שהוקצה על ידי המערכת ומופיע ב- מאת המספר.

🔆 טיפ: בכל מקרה, תמיד ניתן לבחור באפשרות שחזר והמספר שהוקצה יחזור.

השלב הבא- יצירת התוכן.

 

 

 

טקסט לשליחה – באזור טקסט המסומן התמונה הבאה,  יש לכתוב את תוכן ההודעה.
זוהי הסביבה לערוך לפני השליחה או אפילו לשמור את הקמפיין לזמן אחר לשוב לעריכתו.

הודעת הסרה + קישור להסרה – לאחר כתיבת תוכן הדיוור יש להוסיף לנמענים את האפשרות להסיר את עצמם מהדיוורים.

כדי לעשות זאת, ישנם שתי אפשרויות.
 
   + כדי שהנמען יוכל להסיר עצמו בהודעת SMS חוזרת,
יש לבחור באפשרות הודעת הסרה.
   + אם נרצה שהההסרה תתבצע בקליק דרך לינק (קישור לאינטרנט), יש לבחור באפשרות קישור להסרה.

 

מסומן בסגול-

זוהי התוצאה מאת הקלקה על שני האפשרויות שהוצגו לעיל.
כל אחת מהן, מוסיפה את הודעת ההסרה הייחודית לאפשרות. במקרה זה נוספו שתי האפשרויות לשם ההמחשה.

הכפתורים הנמצאים בתחתית דף עריכת קמפיין SMS,

אלו הם פעולות שגרתיות הניתנות לביצוע לרוב בכל קמפיין:
   + שמור יש לבחור בכל פעם שבוצע שינוי כלשהו בהודעת הSMS על מנת שהקמפיין יישמר.
   + צא בחזרה אל לדף ניהול קמפיינים.
   + מחק – מחיקת הקמפיין.
   + המשך – באפשרות זו נעבור לשלב הבא,
      בחירת קבוצות הנמענים בפועל אליהם הקמפיין יישלח.

 

 

 

שליחת ניסיון – ניתן להוציא הודעת ניסיון, כדי לראות כיצד הנמען רואה את ההודעה במכשיר הנייד.
ישנה אפשרות שליחת ניסיון לשלוח לקבוצה ניסיונית או נמען בודד בשליחה מיידית בלחיצה על שלח.
כמו בדוגמא הקודמת, במעקב אחר קישורים– יש לאקטב את הפיצ'ר בלחיצה על הכפתור על מנת שיפעל.

 

המשך – השלב הבא:

 

ל-תחילת הפרק
לפרק הבא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרק ב' – סוגי שליחות, בחירת נמענים וסיכום

שלב בחירת נמענים

לאחר בחירת המשך בעריכת הקמפיין, יגיע מסך בחירת הנמענים.
יש לבחור קבוצות או קבוצת הנמענים הרלוונטיים לקמפיין:

 

ישנה אפשרות לסמן ✅ בתיבת הסימון למטה בתחתית בחירת הקבוצות, ומכך ליצור קבוצה חדשה לשימוש עתידי.
ניתן בנוסף,

להעתיק רשימה,
לגרור קובץ אקסל,
לגרור קובץ CSV או לכתוב ידנית. באמצעות בחירת "העלאת נמענים ידנית":

 

סוגי שליחות וסיכום

זמן שליחה רצוי – את אפשרות זו יש לממש כאשר יש עניין לתזמן את הקמפיין.

שליחה מיידית – כשמה כן היא, להוציא את הקמפיין כאן ועכשיו.

 

 

תאריך ושעה (עתידי) – יש לבחור תאריך יעד לשליחה ושעת שליחה.
הקמפיין ייתוזמן וישלח על ידי המערכת מבלי הצורך לבצע משהו נוסף.
(במידה יש עניין לבטל קמפיין לפני שליחה, ניתן לעשות זאת אם הוא תוזמן ועדיין לא נשלח).

 

תאריך מיוחד (תאריך קבוע) – מתייחס לתאריכים המקושרים לנמענים במערכת. לדוגמא ישנה רשימת נמענים עם מספרי הסלולרי ותאריך ימי הולדת.
באמצעות התאריך המיוחד (כמו יומם הולדת), הקמפיין יהיה במצב שליחה וישלח לכל אחד שהגיע התאריך המצוין בשדה יום ההולדת.

 

לסיום, נותר רק לאשר באפשרות        ומעבר לשלב הסופי.

 

 

 

 

בשליחה בפולסים

המערכת תדע לפצל את שליחת הקמפיין לקבוצות שליחה מתוך הנמענים שנבחרו.
המערכת תדע לשלוח לקבוצות השליחה לפי אחד מהתנאים הבאים:

שליחה במנות – זוהי שליחה בפולסים.

ניתן להגדיר מהי כמות האנשים שתקבל את ההודעה בכל X זמן המתנה בין שליחה לשליחה.

שליחה רנדומלית – מאפשר לשלוח לכמות נמענים אקראית.
הקמפיין יצא למספר אקראי של נמענים.
נדרש לבחור את זמני ההמתנה בין שליחות הקמפיין המרובות שנוצרו במעמד קמפיין זה.

 

 

סיכום – השלב הסופי בשליחת הקמפיין.
ניתן לראות את תמונת המצב העכשווית-

+ קבוצותאליהם  מתכוונים לשלוח את הקמפיין
+ סוג השליחה
+ הזמן בו הקמפיין מתוכנן להישלח
+ מאת מספר
+ שם הקמפיין
+ לאילו נמענים הקמפיין ישלח.

 

 

יתקבל סיכום לקמפיין, כיצד הוא נראה ולאילו קבוצות הוא נשלח, באיזה אופן ומתי בדיוק יצא הקמפיין.

 

 

אישור – מאשרים סופית את הקמפיין לשליחה.
מאשרים שאכן הקמפיין הזה צריך להישלח עם המידע המופיע בסיכום ואל הנמענים שנבחרו.
בחירת שלח והשליחה יוצאת לדרך.

 

 

ל-תחילת הפרק

לפרק הבא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרק ג' – תוספות מתקדמות

חלק זה עוסק ב2 תוספות מתקדמות שאינן חובה בעריכת קמפיין ועל כן הופרדו לחלק נפרד במדריך.
הפונקציות הללו יהיו זמינות בשלב עריכת הקמפיין.
השימוש בהם בא לידי ביטוי כאשר ישנו צורך להוסיף שדות דינמיים או לעקוב אחר קישורים שנשלחו ולראות הקלקות וכן מידע נוסף.

תוכן אישי – אלו הם שדות מידע (ידועים גם בשם שדות דינמיים)
כגון: שם פרטי, שם משפחה, מספר פלאפון, כתובת תיבת האימייל, כתובתו של הנמען (וכן הלאה).
דוגמא לשימוש בתוכן האישי, כך זה יראה בעריכת הSMS, השדות תוכן אישי מסומנות בתמונה הבאה:

 

מעקב אחר הקלקות קישורים – עורך הSMS מאפשר לבצע מעקב אחר קישורי אינטרנט (לינקים) שצורפו לקמפיין.
ניתן ללמוד מי הקליק על הקישור, מתי עשה זאת, כמה פעמים הקליק וכמובן המעקב הינו בנפרד אחר כל קישור וקישור שנוסיף בהודעה

 

נדרש להפעיל את הכפתור המיועד לכך, והמעקב אחר הקישורים יתחיל.

 

ל-תחילת הפרק

 

ל- תוכן העניינים