הזניקו את המכירות שלכם והתחילו לקדם מוצרים ושירותים ישירות ללקוחות באמצעות אפליקציית ההודעות הפופולרית
יש מוצר נהדר, עם מבצע שמתאים לרוח התקופה ולעונת השנה, והתקבלה ההחלטה לשלוח ניוזלטר ללקוחות. יש רשימת תפוצה, ויש מושג מי הם או מי הן הלקוחות ברשימה. כלומר בערך. כלומר יש לכם טווח גיל של הלקוח/ה הממוצע/ת, ואתם יודעים אם מדובר בגברים או בנשים. זהו? מה עוד יש לדעת עליהם ולמה זה חשוב?
לתשובות לשאלות האלה יש משמעות מכרעת בהצלחת הדיוור שלכם, אפילו עבור אותו מוצר. גם באותה קבוצת הגיל והמין יש פרמטרים נוספים שעשויים לגרום למסר שלכם להשתנות. האם מדובר ברווקים או בהורים? האם יש לכם מידע על המצב הסוציואקונומי של הלקוחות הפוטנציאליים? מידע כזה יעזור לכם לדעת אם להדגיש בפנייה ללקוח את איכות המוצר או את הפריסה לתשלומים.
אם הלקוחות שלכם הם לגמרי חידה עבורכם, ויש לכם מאגר של כתובות אי-מייל לא מאובחנות, אל חשש. יש דרכים נוספות שלפיהן אפשר לסגמנט, ולהשתפר תוך כדי תנועה:
יש לכם עמוד פייסבוק? הציצו פנימה
מחקרים מראים שיש בדיוק 15 שניות להשיג את תשומת הלב של הלקוח/ה, ולכן יש לדעת כמה שיותר מה מניע אותה או אותו לרכישה, ולהתאים את המסר באופן מדויק. איך עושים את זה? אפשרות אחת היא דרך עמוד הפייסבוק של העסק שלכם. בחירה בלשונית insights ואחריה ב- People תציג סקירה של האוהדים שלכם, לפי קבוצות גיל. האם יש נוסחי דיוור שונים שיניעו לפעולה כל אחת מקבוצות הקהלים?
סגמנטציה לפי תכיפות הרכישות
יש לכם לקוחות שרכשו פעם אחת? יש לכם לקוחות VIP? יש לכם לקוחות שרכשו הרבה ונעלמו? אולי מדובר בכלל ב""נוטשי העגלות"" המפורסמים? האם סיבת ההיעלמות ידועה? תשובה לכל אחת מהשאלות האלה יכולה להפיק דיוור שונה לחלוטין, גם אם המוצר או התמריץ לרכישה לא משתנים. עצם הפנייה המפולחת בהטבה ללקוחות חוזרים או תזכורת ללקוחות נעלמים יכולה לעשות את ההבדל בנכונות הלקוח/ה לפתוח את הדיוור ולהישאב לעולם התוכן.
סגמנטציה לפי שאלת מפתח
הרגע שבו לקוח/ה נרשמ/ת לקבלת דואר הוא ""שניית הזהב"". מהי השאלה שהכי חשוב לשאול? מה המידע ש""מפצח"" עבורך את הגישה אליו או אליה? זה הזמן. יש ללקוח/ה נכונות למילוי פרטים, וכדאי לנצל אותה כדי לקבל עוד מידע. שמו לב: אל תכבירו בשאלות והשתדלו לא לחדור לפרטיות כדי לא לייצר אנטגוניזם ורתיעה.
סגמנטציה לפי אזור מגורים
גם אם המוצר שלכם מגיע לכל חלקי הארץ, אזור המגורים של הלקוח/ה עשוי להעיד על אופי הרכישות העתידיות. האם מדובר במושב עם בתים פרטיים? האם מדובר בסביבה עירונית הידועה כצפופה? האם המוצר שלכם מתאים ללקוח הזה ולא לאחר? ואולי יש לכם שני מוצרים שונים שעשויים להתאים לכל אחד מהם?
סגמנטציה לפי תאריכים חשובים
ימי ההולדת, ימי הנישואים והחגים שבהם קונים מתנות הם תאריכים חשובים. פילוח לפי התאריכים האלה עשוי להוביל לרכישות. למשל: איסוף מידע על רכישה של גבר בחנות תכשיטי נשים, והבנת המטרה שלשמה נרכש התכשיט יכולה להוביל לרכישה נוספת בשנה הבאה, וליצירת לקוח נאמן.
סגמנטציה בפולסים
סגמנטציה לפי הנתונים הקיימים
אז איך אנחנו מפרידים בין הקהלים שלנו?
לאחר שאנחנו מבצעים שליחה במערכת, מתקבלים נתונים של שליחות, פתיחות מיילים ייחודיות ועוד. לחיצה על נתונים אלו יאפשרו לנו לשייך את הגולשים שפתחו את המיילים לקבוצה מיוחדת.
איך עושים את זה?
לוחצים על דו""חות > דיוור אלקטרוני > ואז לוחצים, למשל, על המספר של פתיחות ייחודיות או הקלקות ייחודיות ואז יש לנו אפשרות להוסיף את הקהל הזה לקבוצה כלשהי שפתחנו מראש.
סגמנטציה מעכשיו והלאה
כאשר אנחנו יוצרים ניוזלטרים עם מספר קישורים למספר מוצרים או שירותים ואנחנו רוצים למיין את קהל הקוראים לפי המוצרים שאהבו, נוכל לעשות את זה באמצעות טריגרים.
אז איך עושים את זה?
1. יוצרים לינק לכפתור:
2. לוחצים על הוסף טריגרים
3. הוסף את הנמען לקבוצה:
ולסיכום: כאשר אנחנו מפרידים את הקהלים שלנו, ומבחינים בין קהל חם לקהל קר, בין הקונים שאוהבים כדורגל ומוצרי כדורגל לבין הקונים שאוהבים כדורסל ומוצרי כדורסל, בין קהל שמחפש הצגות לילדים לבין קהל שמחפש הרצאות למבוגרים – אנחנו מרוויחים את האפשרות לפנייה מדויקת יותר, וכפועל יוצא רווחית יותר.
יש לכם עוד שאלות על סגמנטציה? המומחים שלנו מחכים לכם!
צרו איתנו קשר בצ'אט, בכתובת המייל: support@pulseem.com או בשיחת טלפון: 03-5240290 ונשמח לעמוד לרשותכם.
"