הזניקו את המכירות שלכם והתחילו לקדם מוצרים ושירותים ישירות ללקוחות באמצעות אפליקציית ההודעות הפופולרית
סקירה כללית של הכלים שיש לרשות המשתמש במעמד העריכה, וכיצד להשתמש בהם.
להלן הקטגוריות השונות:
סקירה פרטנית יותר פר קטגוריה:
טריגרים – אלו הן פעולות המכניסות את האוטומציה לפעולה.
פירוט הטריגרים:
כל אחד מהבאים דורש לבחור פרמטר נוסף עליו הוא מתבסס כטריגר.
- ב- קבוצה – יש לבחור קבוצת נמענים.
- ב- סמס – יש לבחור קמפיין SMS.
- ב- אימייל – יש לבחור קמפיין EMAIL.
יש לזכור שתמיד יידרש מהמשתמש טריגר ראשוני כלשהו ליצירת אוטומציה.
☕️ העשרה: המושג טריגר משמש כ- נקודת ההתחלה של כל אוטומציה.
כמובן שיכולים להיות מספר גדול יותר של טריגרים.
אך תמיד האוטומציה תתחיל עם טריגר אחד ראשוני ובהמשך ניתן להוסיף פעולות וטריגרים
נוספים.
תנאים – אלו הם התנאים לפעולה. האוטומציה תבצע בדיקה לתנאים (או תנאי) שנבחרו ועל סמך התוצאה ותגרום לפעולת המשך להתרחש (או רצף של פעולות ותנאים).
חשוב לזכור- עבור כל טריגר ישנם תנאים מותאמים.
*לדוגמא: לא נוכל להשתמש בתנאי אימייל אם הטריגר שנבחר באוטומציה הינו SMS.
תנאים יכולים להיות בעלי תוצאה = חיובית או שלילית.
הסבר התנאי הראשון בתפריט (שתוצאתו חיובית).
התנאי: "נמען כן פתח את האימייל".
במידה והמשתמש רוצה לבצע בדיוק הפוך, יש לבחור בתנאי הנגדי.
משמעות הדבר היא שהאוטומציה תבצע פעולה (כלשהי) על סמך נמענים שלא פתחו דיוור.
התנאי: "נמען לא פתח את האימייל".
כמובן שביצירת אוטומציה אפשרי ורצוי להתייחס לכלל האפשרויות הרלוונטיות
לאותה אוטומציה בראייה לעתיד.
לדוגמא – אוטומציה בה יש צורך להתייחסות למספר רב של מצבים אפשריים שיכולים להתרחש, גם אם מפעולה בודדת ונפוצה כגון שליחת דיוור לנמענים.
התנאים:
+ הנמען כן פתח את האימייל
+ המייל נכשל בשליחה
+ הנמען לא פתח את האימייל בטווח של 72 שעות
+ הנמען כן לחץ על קישור אחד או יותר בדיוור שפתח.
הטריגר הראשוני משמש כ- אבא וכנקודת ההתחלה של האוטומציה.
ילדיו של הטריגר הינם תנאים שמוכרים במערכת לפי מצבים אפשריים
שיכולים להתרחש במהלך הפעילות ויש צורך בהתייחסות אוטומטית אליהם.
וכך יוצגו הטריגר + התנאים בעריכת האוטומציה:
לאחר שהוגדרו התנאים תחת הטריגר הרלוונטי, ניתן להמשיך לשלב הבא.
באמצעות כפתור ניתן להוסיף לכל תנאי רק אחת מהאפשרויות הבאות:
פעולות, פילוחים, אירועים.
ולכל אחת מהאפשרויות אפשר להוסיף עוד תנאים להמשך טיפול אוטומטי במקרה.
🔆 טיפ: כאשר בונים אוטומציה- באופן טבעי המשתמש יהיה מעוניין שהיא תתוכנן לכסות את מרבית המקרים הרלוונטיים והאפשריים.
פעולות – סוגי הפעולות:
+ הוספה / הסרה של נמען מקבוצה
+ שליחת קמפיין EMAIL / SMS
פילוחים – שיטות פילוח:
+ תנאי IF / ELSE (ביצוע השוואת נתונים)
+ פיצול גרסה A/B Testing
אירועים – סוגי אירוע (Event):
+ זמן המתנה
+ הנמען קיים בקבוצות
+ הנמען אינו קיים בקבוצות