"

המדריך השלם למעקב ובקרה אחר תוצאות הדיוור שלכם

בעידן המודרני הקשר השוטף בין בתי העסק ללקוחותיהם הפך למשמעותי מאין כמוהו. כתוצאה מכך, שימור לקוחות קיימים הנה פעולה מחויבת המציאות ועל מערכת הדיוור האלקטרוני למלא את תפקידה כראוי. כדי שתעשה זאת על הצד הטוב ביותר, יש צורך במעקב ובקרה.

כיום אי אפשר להתעלם מהעובדה שיותר משתלם כלכלית לשמר לקוחות קיימים מאשר להשקיע משאבים בגיוס לקוחות חדשים. בדיוק בנקודה הזו, מערכות הדיוור האלקטרוניות נכנסות לתמונה תוך שהן מאפשרות לכם לשמר ולחזק את הקשר עם הלקוחות שלכם ולאורך זמן. עם זאת כמו בכל דבר הקשור למערכות טכניות, כדי להשיג שליטה מקסימלית נדרשת היכרות מעמיקה ויש גם צורך באימון ותרגול – לשם כך אנו מעמידים לרשותכם את המדריך למעקב ובקרה אחר תוצאות הדיוור שלכם בדרך להשגת מקסימום תוצאות, תוך ששמים דגש על חמישה מדדים עיקריים.

השער לאחוזי פתיחה טובים יותר

נתחיל בהתחלה. המדד הראשון עליו יש לתת את הדעת הוא שער הפתיחה (Open Rate). במונחים של דיוור אלקטרוני הכוונה היא לאחוז האנשים שקיבלו את המייל ששלחתם ואף פתחו אותו. לרוב ובעיקר בתחילת הדרך, שיעורי הפתיחה של המיילים שלכם יעמדו על הטווח שנע בין 20% ל – 35% ועליכם לצפות לכך. אולם הסירו דאגה מליבכם, אין זה אומר שלא תוכלו להשתפשף ולהצטייד בטכניקות שישפרו את הביצועים שלכם, לרבות שליחת מייל מתיבת דואר אישית או שימוש בשורת נושא יעילה יותר.

לחצו על הקישור או לא לחצו, זו השאלה

זה המקום לציין כי שער הפתיחה הוא רק השלב הראשון אותו עליכם לצלוח כאשר אחריו מדדים חשובים לא פחות. ומכאן, המדד הבא בתור הוא ממד ה – CTR ((Click Through Rate. בתרגום חופשי, הרי שמדובר באחוז האנשים אשר קיבלו את המייל שלכם, פתחו אותו ואף לחצו על הקישורים שנמצאים בו המובילים לדף נחיתה או לאתר. יתרונו הבולט של ממד זה ביחס לאחרים מתבטא ביכולתו להציג לכם תמונת מצב רחבה יותר על הקישורים המצורפים כאשר נשאלת השאלה – איזה מבין הקישורים הנו יעיל יותר ועל איזה קישור ניתן לוותר כליל.

טיפ קטן לפני שממשיכים

אם במידת היעילות של קישורים עסקינן, רצינו להציע טיפ קטן. לפני שאתם שולחים מייל לתפוצה, מומלץ כי תערכו בדיקה שמטרתה למדוד את מידת האפקטיביות של הקישורים שאתם מצרפים. אין זה מספיק לשים דגש רק על פרמטרים כמו עיצוב או ניסוח של המייל, אלא שעליכם לתת את הדעת גם להיבטים טכניים כמו למשל האם הקישורים המופיעים במייל אכן מפנים את מקבל המייל לעמוד הנחיתה הרלוונטי או שהם כלל אינם יעילים.

האם בוצעה הפעולה הרצויה?

מטרתה של מערכת דיוור היא לעדכן את הלקוחות בכל המוצרים או השירותים שאתם מציעים, להציע הטבות ומבצעים ובעיקר – לגרום להם לבצע פעולות כאלו ואחרות, החל מרכישת המוצר ועד יצירת קשר לקבלת פרטים נוספים. מטבע הדברים וכפי שמיד תבינו, העובדה שמקבל המייל לחץ על הקישור שהוביל אותו לאתר או לעמוד הנחיתה, אינה בהכרח אומרת כי הוא יבצע את הפעולה הרצויה וכדי שזה יקרה, נדרשים יחסי המרה טובים. לכן המדד השלישי אותו יש לבדוק הוא יחס ההמרה (Conversion Rate). כאן מדובר לא רק באחוז האנשים שהגיעו לאתר שלכם אלא באלו שביצעו בו פעולה מסוימת, ורק כדי שתהיה לכם נקודת ייחוס – יחסי המרה של 4%, נחשבים לממוצע.

עכשיו תוכלו לדעת האם הייתה זו השקעה משתלמת

חישוב יחס ההמרה נעשה על ידי חלוקת מספר ההמרות בכמות המיילים שנשלחו. לאחר שנתון זה חושב בהצלחה, באפשרותכם תהיה גם היכולת לחשב את החזר ההשקעה של הקמפיין כולו ופה נכנס לתמונה המדד הרביעי. חישובו נעשה על ידי פעולה מתמטית פשוטה והיא חלוקת היקף הרווחים שלכם בסך ההשקעה. במידה ועשיתם זאת ואינכם יודעים אם התוצאה שקיבלתם מיטבית או לא, גם כאן לרשותכם נקודת ייחוס אשר בעזרתה תוכלו לקבל תמונת מצב רחבה יותר, תוצאות טובות כוללות לרוב החזרי השקעה בשיעור של 40% עד- 45%.

אל תבטלו את הביטולים

המדד האחרון שיאפשר לכם לנתח את תוצאותיו של הקמפיין שלכם הוא שיעור הביטולים (Unsubscribe Rate) וממש כמו שמשתמע משמו, הוא כולל את אחוז האנשים שבחרו לבטל את המינוי לרשימת התפוצה שלכם. בנוסף יש לתת את הדעת גם לכאלו אשר סימנו את הדואר המגיע מכם כדואר זבל ((Spam. רגע לפני שאתם שוקעים במרה שחורה, עליכם לזכור שתמיד יהיו אנשים שירצו לבטל או שלא יהיו מרוצים מהשירותים שאתם מציעים, עם זאת שיעור ביטולים או סימון דואר כזבל שעולה על 10% אכן מהווה סיבה לדאגה ויש למצוא לכך פתרון.

כל הפלוסים במערכת של Pulseem

מומחיות, יצירתיות, היכרות וניסיון הם המאפיינים שלנו ואנו לא נחסוך אותם מכם. אנו נספק לכם את כל הייעוץ והכוונה אשר יבטיחו כי המיילים שלכם יספקו ערך מוסף לקוראים ויעזרו לכם לחזק אתם את הקשר עמם בדרך הכי מדויקת וקולעת בול. אם אתם מוכנים למקסם את יחסי ההמרה שלכם, למזער את אחוזי המבטלים וכמובן, להגדיל את ההכנסות שלכם באופן משמעותי, אז אנחנו בטוח מוכנים. ויותר מכך, בשביל זה אנחנו כאן.

הרשו לנו לעשות את העבודה שלנו הכי טוב שאנו יודעים!

 צרו עמנו קשר במספר – 03-5240290 כבר עכשיו ותוכלו לשפר את תוצאות הדיוור שלכם מן הקצה אל הקצה.

"