על יתרונות השיווק באמצעות הודעות SMS (מסרונים) אין צורך להכביר מילים, ובכל זאת נזכיר: כשאתם שולחים מסרונים שיווקיים יש לכם את הפריבילגיה להגיע לכף ידו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, וגיל השימוש בסמארטפון הולך יורד. בכל יום נוספים קהלים פוטנציאליים והם לא מניחים את המכשיר מהיד, פשוטו כמשמעו.

כשבית עסק או המותג שלכם מגיעים עד הסמארטפון של הלקוח או הלקוחה, יש כמה כללים של עשה ואל תעשה:

מי אני ומה שמי?
הזדהו בשם העסק בכותרת הודעת ה-SMS. אל תתחבאו מאחורי כינויים שונים. יש לכם מותג, אתם גאים בו – קראו לו בשמו. ועוד דבר: השאירו טלפון לחזרה בגוף ההודעה. אם הלקוח זקוק למידע נוסף – תנו לו את האפשרות לדבר איתכם, ויש סיכוי טוב שתגיעו לרכישה.

המסר חייב להיות ברור. וקצר.
פלאש סייל? 50% הנחה על מוצר מסוים? הלקוח או הלקוחה נבחרו להיות VIP וליהנות מהטבות מיוחדות? ספרו להם את זה כבר בהתחלה. הזמן קצר והמסרים מרובים, והסבלנות של הלקוחות, כמו גם הקשב שלהם, ממש לא ארוכים

אפס טעויות
אל תמהרו לשלוח. קראו היטב את ההודעה, ותנו לעוד כמה אנשים לעשות את זה. הודעה עם שגיאות כתיב היא ביג נו-נו.

סגמנטציה ופילוח
הלקוחות שלכם אינה דבוקה אחת הומוגנית. יש להם מאפיינים שונים, דמוגרפיים ופסיכולוגיים, שחשוב להתייחס אליהם – גם בהתאמת המוצר או המבצע, וגם בניסוחים. עוד על סגמנטציה תוכלו לקרוא במאמר המלא כאן.

כן, זה אישי.
אל תתביישו לפנות אל הלקוח או הלקוחה שלכם בשמם הפרטי. אתם הרי יודעים אותו, התוכנה מאפשרת, אז למה לא? בעיקר כשמדובר ביום ההולדת או ביום הנישואים ובהטבה המיוחדת שמלווה אותם.

סליחה, מה השעה אצלך?
שימו לב לשעה ביום. אפשר לתזמן את המסרונים בקלות, השתמשו באפשרות הזאת! שליחת הודעה מוקדם מדי בבוקר או מאוחר מדי בלילה תרגיז את הלקוחות שלכם. לעומת זאת, טיימינג חכם המתחשב בתאריכים מיוחדים או בשעות שבהן הלקוחות שלכם נינוחים ופנויים לקרוא את ההודעות יביא אחוזי פתיחה גבוהים הרבה יותר, ואיתם את הרכישות שלשמן התכנסנו.

אל תטרידו
נכון, הודעות SMS הם כלי מעולה, אבל שליחה מרובה יוצרת אדישות כלפי המותג, או מרגיזה ומעודדת הסרה. תכננו את שליחת המסרונים בצורה חכמה, ומננו אותם היטב.

אל תשכחו את האפשרות להסיר!
כך תצמצמו את הלקוחות הלא מעוניינים, לא תבזבזו עליהם אנרגיה ותהיו שקופים והוגנים. לקוח שאינו מעוניין לקבל את הודעות ה-SMS לא יפתח רתיעה מהמותג שלכם אם תכבדו את בקשתו, והוא עשוי לרכוש מכם מוצרים בעתיד. לקוח שהרגזתם – עשוי לוותר על שירותיכם, וחבל.

ניתוח, עיבוד והסקת מסקנות:
אל תוותרו על השלב הזה בכל קמפיין הודעות SMS. האפקטיביות של ההודעות תלויה בפרמטרים רבים, ובכל זאת יש מה ללמוד מאחוזי הפתיחה של ההודעות, מאחוזי בקשות ה""הסר"", מהכניסות לאתר דרך ההודעה ועוד. ניתוח מושכל של הקמפיינים ישפר את אלו שיבואו בעתיד, ויעלו את סיכויי הרכישה.

"