מספר SMS וירטואלי – למה זה כדאי?

מספר וירטואלי לקבלת SMS הוא מספר טלפון לא-מוחשי, שמאפשר שליחת הודעות טקסט. על אף שמקבל ההודעה אינו מבחין בכך, בפועל המספר הווירטואלי אינו מחובר למכשיר טלפון קווי או נייד. המשמעות היא שבית העסק אינו זקוק לתשתית פיזית על מנת לשלוח הודעות ישירות ללקוחותיו.

לשליחת SMS וירטואלי ישנו יחס המרה גבוה במיוחד. הסטטיסטיקה מעידה כי כמעט 100% מהודעות SMS נקראות עד סוף אותו היום וכשליש מהנמענים מגיבים אליהן.

מספר SMS וירטואלי, מופעל באמצעות מערכת טכנולוגית מתקדמת ויש לו יתרונות שיווקיים רבים וביניהם, העלאת יחס ההמרה ושיפור התקשורת של בית העסק עם לקוחותיו. השירות נמצא יעיל במיוחד לעסקים שבבעלותם אתרי מסחר, המאפשרים רכישות ברשת (E-commerce).

עם זאת, לכל עסק כדאי להכיר את מגוון השימושים האפשריים בשירות זה. למשל, ניתן לקיים עם הלקוח תקשורת דו-כיוונית באמצעות צ'אט-בוט, שיעלה משמעותית את יחס ההמרה, מה שיתבטא כמובן במכירות.

על אף היתרונות הרבים, יש לזכור שישנם לקוחות המעדיפים שלא לקבל הודעות SMS מסוג זה. מדובר בנושא רגיש במיוחד, עקב מודעות רבה של לקוחות לחוק הספאם. מומלץ לוודא כי החברה שמספקת את השירות, מאפשרת הסרה עצמאית של הנמען מרשימת התפוצה.

 

10 שימושים עיקריים במספר SMS וירטואלי

  • שליחת הודעות מיידות וקצרות ישירות ללקוח או לקבוצת לקוחות. בדרך כלל, אלו הודעות שפחות מתאימות לשליחה במייל, כמו קוד או סיסמת כניסה.
  • ניהול רשימות תפוצה מפולחות על פי גיל, מגדר, כמות רכישות ועוד. הדבר יעיל במיוחד כאשר ישנן הודעות המיועדות לקבוצת לקוחות מסוימת.
  • שילוב כלי ה-SMS בקמפיין שיווק המשלב דיוור ישיר, מודעות גוגל, הודעות PUSH או כל אמצעי שיווק דיגיטלי אחר.
  • פנייה אישית ללקוחות, בשם הפרטי ובהתאמה למגדר, שלרוב מובילה לאחוזי הקלקה גבוהים יותר.
  • שליחת הודעה אישית ללקוח באירוע מסוים כמו יום הולדת או יום נישואין. הודעה כזו, הכוללת הטבה או מתנה, תניע את הלקוח לפעולה.
  • שליחת הצעות בלעדיות או תוכן ייחודי לקבוצה של לקוחות. לדוגמא, לקוחות VIP שמקבלים הטבה מיוחדת מבית העסק או מוזמנים לאירוע מסוים.
  • התאמת ההודעה לנקודה מסוימת במסע הלקוח, תוך סנכרון עם מערכת האוטומציה השיווקית. לדוגמא, במצב בו לקוח נטש את עגלת הקניות, התעניין במוצר או אפילו רק נכנס לאתר.
  • עריכת סקרי דעת קהל ושביעות רצון עם מענה ב- SMS. דוחות מפורטים יאפשרו לנתח את התוצאות בהתאם לצרכי העסק.
  • קבלת משוב מידי על השירות או חוויית הרכישה באתר. ניתוח המשוב יאפשר את שיפור השירות או שימושיות האתר.
  • שליחת קבלות, מספרי הזמנה, קישור למעקב אחרי משלוח וכדומה, מיד לאחר ההזמנה.

 

5 יתרונות משמעותיים של מספר וירטואלי לקבלת SMS

  1. מספר SMS וירטואלי מאפשר איסוף נתונים אוטומטי על תגובת הלקוחות להודעה שנשלחה. לדוגמא, לאחר משלוח סקר או שאלון על רמת השירות.
  2. SMS וירטואלי מאפשר יצירת דוחות, הכוללים אחוזים של פתיחת הודעות והקלקה על קישורים. בעזרת הדוחות ניתן לנתח את התנהגות הלקוח לאחר קבלת ההודעה.
  3. כאשר משתמשים במספרי SMS וירטואליים, ניתן לבצע גיבוי מלא של הפעילות. חברה שמספקת שירותי אוטומציה מתקדמים, תוודא שקמפיין SMS לא ייפגע במקרה של תקלה אצל הספק הסלולארי.
  4. כאשר מפרסמים מספרי טלפון וירטואליים, אין צורך לחשוף מספרים פרטיים או עסקיים של אנשי הצוות.
  5. כל בית עסק יכול ליהנות בקלות היתרונות משמעותיים אלו, ללא צורך בתשתית פיזית כלשהי.

 

פולסים – פלטפורמה מובילה ליצירת מספרי SMS וירטואליים

כדי שתוכלו להפיק תועלת משמעותית משימוש ב-SMS וירטואלי, מומלץ לבחור בחברה מקצועית לסיפוק השירות. ראשית, יש לוודא שהפלטפורמה בה משתמשת החברה מבוססת על מערכת אוטומציה מתקדמת, על מנת שתוכלו להנות ממגוון מקסימלי של שימושים במספר וירטואלי. כדאי לבדוק מראש, שהמערכת עונה על הצרכים השיווקיים הנוכחיים והעתידיים של בית העסק שלכם.

ב"פולסים" תמצאו את הכלים המתקדמים ביותר, שיאפשרו לכם למקסם את השימוש במספרי SMS וירטואליים. החברה משתמשת במערכת אוטומציה משוכללת, שמספקת מגוון שירותים וביניהם: שליחת הודעות מותאמות אישית; יצירת תקשורת דו כיוונית אקטיבית באמצעות צ'אט-בוט ייעודי; סנכרון קמפיין SMS עם קמפיין דיגיטלי רחב, הכולל דיוור ישיר, הודעות PUSH באתר ועוד.

 
מעוניינים בפרטים נוספים? דברו איתנו 03-5240290