מהו יחס המרה?

במילים פשוטות, יחס המרה הוא היחס בין כמות הלקוחות הפוטנציאליים שנחשפים לשיווק של בית העסק, לכמות הלקוחות שמבצעים בפועל את הפעולה הספציפית בה הוא מעוניין. כשלקוח מבצע את הפעולה הסופית – רכישת מוצר, הרשמה לדיוור או למועדון לקוחות, יצירת קשר עם בית העסק, מילוי טופס, הורדת אפליקציה וכדומה – מדובר בהמרה.

כיום כמעט כל עסק – בין אם מדובר בחברה, יצרן או ספק שירותים – נעזר באמצעי שיווק דיגיטליים מגוונים כמו דיוור ישיר באמצעות מיילים, SMS, אתר מכירה ועמודי נחיתה.

אמצעים אלו, נועדו לקדם פעולות שהוגדרו מראש כמטרות חשובות וחיוניות לעסק. ככל שיותר גולשים מבצעים את אותה פעולה שהוגדרה מראש, כך יחס ההמרה יהיה גבוה יותר ויעיד על ביצועים טובים יותר של אמצעי השיווק השונים. לדוגמא – אם פתחו את הדיוור הישיר 100 נמענים ו-5 מתוכם לחצו על הקישור "לפרטים נוספים", יחס ההמרה יהיה 5:100, כלומר 5%.

 

מהו יחס המרה טוב?

כאמור, יחס המרה גבוה יביא לתוצאות טובות ואיכותיות יותר עבור בית העסק, למשל:

    • גידול ברווחים
    • חשיפה גבוהה יותר
    • פילוח הקהל המתאים ביותר
    • הגדלה בכמות הלקוחות החוזרים
    • שיפור התקשורת הישירה עם מתעניינים

כדי לדעת מהו יחס המרה טוב, צריך להבין שישנם הבדלים בין סוגי האתרים השונים כמו אתרי מסחר אלקטרוני ואתרי תדמית. על אף ההבדלים, לרוב יחס המרה יגיע בסופו של דבר לאחוזים בודדים של לקוחות, שמבצעים את פעולת הרכישה הסופית. השאיפה היא כמובן לשפר אותו בדרכים שונות ובכך להפיק תועלת מקסימלית מאמצעי השיווק בהם העסק נעזר.

 

למה חשוב לעקוב אחרי יחס ההמרה?

יחס המרה הוא נתון משמעותי מכיוון שהוא בראש ובראשונה משפיע על רווחיות העסק. ככל שיותר לקוחות יבצעו את הפעולות בהן העסק מעוניין ויבצעו רכישה, כך הוא ירוויח יותר. באופן זה, ניתן לחשב גם את העלות מול התועלת של אמצעי השיווק השונים ולהבין איזה מהם יעיל ומשתלם יותר.

כאשר עוקבים אחרי יחס המרה, ניתן ללמוד הרבה על התנהגות הגולשים או הנמענים ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית למסע שהם עוברים. עם המידע הנאסף ממעקב ההמרות, ניתן לדייק את הדרך בה העסק פונה ללקוח בתהליך המכונה "אופטימיזציה" ולהביא לתוצאות האופטימליות עבורו.

ברוב המקרים, הדבר יוביל גם לעלייה ביחס ההמרה.

מעקב ההמרות מאפשר לעסק להבין מה למעשה קורה אחרי הפנייה ללקוח. ישנם לא מעט נתונים משמעותיים שניתן להפיק ממנו וביניהם:

  • אחוזי פתיחת הדיוור הישיר
  • אחוזי לחיצה על קישורים
  • אחוזי צפייה בעמודים באתר
  • משך שהייה בעמודים באתר
  • אחוזי נטישה של עמודים או עגלת קניות

 

שיפור יחס המרה – איך עושים את זה?

כדי לשפר את יחס ההמרה בצורה המדויקת ביותר, מומלץ להיעזר באמצעים אוטומטיים, שמנתחים את פעולות הלקוחות לאורך זמן ומגיבים אליהן בזמן אמת. זו למעשה אוטומציה שיווקית, המאפשרת לתכנן ולכוון את המסע השיווקי אותו עובר הלקוח על פי תרחישים שונים.

לדוגמא, גולש שנכנס לעמוד מוצר אך לא ביצע רכישה, יקבל מייל חיזוק ובו קוד קופון. גולש שהוסיף מוצר לעגלת הקניות ונטש, יקבל תזכורת שהמוצר מחכה לו בעגלה. מי שביצע רכישה, יקבל המלצות נוספות לפי רכישות קודמות.

אחד הכלים הנפוצים לשיפור יחסי המרה נקרא A/B Testing – שיגור שני סוגים שונים של דיוור או הקמת שני עמודי נחיתה שונים. השוואת יחסי ההמרה, תאפשר לעסק לבחור בתוכן ובעיצוב שהניבו אחוזי המרה גבוהים יותר. בנוסף, מומלץ לשפר את אטרקטיביות הפנייה, כך שתהיה מושכת יותר באופן הניסוח ובמה שהיא מציעה. גם פילוח ופנייה מדויקים יותר לקהל יעד מסוים ישפיעו לטובה על יחס ההמרה.

 

פולסים – שיפור רווחים באופן אוטומטי

אם אתם רוצים לשפר את אחוזי ההמרה בעסק שלכם, כדאי שתפנו למומחים בתחום. אנו ב"פולסים" מציעים לכם מערכת מתקדמת, המבצעת אוטומציה שיווקית יעילה ומדויקת, כדי שתצליחו להניב רווחים גבוהים יותר מהעסק שלכם.

כדי להביא לעלייה במכירות, המערכת שלנו תנתח את ביצועי הקמפיינים שלכם לאורך זמן ותפעל על פיהם באופן אוטומטי. המערכת תעקוב אחרי כל שלב אותו עובר הלקוח בתהליך הרכישה, על מנת לדייק את האסטרטגיה השיווקית ולמקסם את התועלות שלה.  

לפרטים נוספים, לחצו כאן או צלצלו אלינו 03-5240290.