בניית משפך שיווקי: טיפים ורעיונות ליצירת משפך שיווקי מוצלח

אדם שמתבונן על התנהגותם של לקוחות במרחב העסקי, עלול לחשוב שהפעולות שהם מבצעים פשוטות מאד – הם רוצים מוצר, מוצאים אותו וקונים אותו. אלא שבפועל, מדובר בתהליכים פסיכולוגיים סמויים ולעיתים גם מורכבים, שמביאים את הלקוח בסופו של דבר לרכוש את המוצר או השירות.
כאשר בית עסק רוצה לקדם מוצר מסוים ולהגדיל את המכירות שלו, אחת הדרכים המומלצות לעשות זאת היא באמצעות בניית משפך שיווקי. הדבר מאפשר לו להעביר את הלקוח הפוטנציאלי מסע שכולל כמה שלבים, עד לפעולת הרכישה עצמה. משפך שיווקי שבנוי בצורה מוצלחת, עשוי להביא להגדלת ההכנסות של העסק באופן משמעותי.

 

מה זה משפך שיווקי?

משפך שיווק הוא כלי חשוב ואף הכרחי בסוגים רבים של קמפיינים שיווקיים. מדובר במודל שמנתב את הלקוח, מהרגע בו הוא נחשף למוצר או לשירות, ועד לביצוע הרכישה בפועל. כשמו כן הוא – הוא מעוצב כמו קונוס, שחלקו הרחב מציג את השלבים הראשונים במסע של הלקוח, והחלק התחתון והצר שלו מציג את סיומו – פעולת הרכישה. המשפך השיווקי יכול להיבנות לצורך קמפיין דיגיטלי קטן וממוקד או עבור קמפיין מקיף ורב-ערוצי.

אלה הם השלבים העיקריים במסע הלקוח:

⦁ יצירת מודעות: כאשר הלקוח אינו מכיר את המוצר או השירות, השלב הראשון הוא לייצר אצלו מודעות למותג ולמוצרים או השירותים שהוא משווק. נהוג לעשות זאת באמצעות פרסום ברשתות החברתיות ויצירה של דפי נחיתה וקמפיינים ממומנים. ניתן להשתמש לשם כך במובילי דעה ולייצר תכנים שונים, כמו מאמרים וסרטונים.
⦁ יצירת עניין: אחרי שהלקוח נחשף למוצר ומביע בו התעניינות, בשלב הבא יש לספק לו מידע נוסף, כדי להניע אותו לשלב הבא. את המידע ניתן להעביר לו למשל באמצעות יצירת אתר אינטרנט עשיר בתוכן, שליחה של דיוור אלקטרוני וכדומה.
⦁ יצירת רצון: כאשר נוצר רצון אצל הלקוח לרכוש את המוצר או השירות עליהם למד, יש לעודד אותו לבצע את הרכישה שלהם בפועל. מבצעים והנחות הם כלים מרכזיים שניתן להיעזר בהם, שפועלים היטב במיוחד כשהם תחומים בזמן. שירות לקוחות מצוין ייצור אצל הלקוח תחושה של אכפתיות ויעודד אותו לבצע רכישה. כאשר מדובר בלקוחות קיימים, אפשר לצרף אותם למועדון לקוחות, שמציע הטבות בלעדיות.
⦁ הנעה לפעולה: המשפך מביא את הלקוח לשלב הסופי – קנייה של המוצר. לשם כך על הממשק להיות ידידותי, קל ופשוט לתפעול. במקביל יש להפעיל שירות לקוחות, כדי לענות על כל שאלה או תקלה בתהליך הרכישה.

 

איך בונים משפך שיווקי – שלב אחרי שלב

על מנת לבנות משפך שיווקי שיעמוד ביעדים של העסק ויניב תוצאות, יש צורך בהבנה עמוקה של המוצר או השירות אותם רוצים לשווק; בהיכרות עם הלקוחות הפוטנציאליים; ובשימוש בכלים טכנולוגיים ושיווקיים, כדי להוציא אותו אל הפועל.

הנה השלבים העיקריים של בניית המשפך:

1. הגדרת המטרה של המשפך השיווקי: לפני שמתחילים, יש להבין מהו היעד המדויק אליו שואפים. יש הבדל בין מטרה של יצירת מודעות אצל לקוחות פוטנציאליים, לבין משפך שמטרתו לשמור על לקוחות קיימים.
2. עריכת מחקר שוק: על מנת לפנות ללקוחות באופן הנכון ולהניע אותם לפעולה, יש להכיר אותם היטב. בין היתר כדאי לדעת מהם הצרכים, הרצונות והחלומות שלהם; במה הם מתעניינים; מה הם אוהבים לקנו;, מה מעמדם הסוציו-אקונומי ועוד. ככל שיהיה ברור יותר מי הוא קהל היעד, כך יעלה הפוטנציאל העסקי של המשפך השיווקי.
3. בניית השלבים של המשפך: משפך שיווקי יכול לכלול כמה שלבים בסיסיים, אך גם יכול להיות מורכב בהרבה, בהתאם למטרות הקמפיין. לכן חשוב לתכנן את השלבים השונים שלו בקפדנות, ולבחור באסטרטגיות המתאימות לכל שלב.
4. בחירת הכלים והערוצים השיווקיים: קהלי יעד שונים נחשפים לערוצי שיווק שונים. חשוב להכיר את ההעדפות וההרגלים שלהם מראש, על מנת לבחור בדרך היעילה ביותר לפנות אליהם. בנוסף, משפך שיווקי שפונה ללקוחות קיימים, יכלול בדרך כלל כלים שיווקיים שונים מזה שפונה ללקוחות פוטנציאליים.
5. ניתוח התוצאות: אחרי שהמשפך השיווקי מתחיל לפעול, ניתן למדוד את הביצועים שלו – כמה לקוחות עברו משלב אחד לשני, כמה ביצעו רכישה וכדומה. איסוף וניתוח של הנתונים מאפשר לשפר את המשפך ואת התוצאות שהוא יניב בהמשך.
6. קבלת משוב: כלי נוסף שמאפשר למדוד את הצלחתו של המשפך, הוא לקבל משוב מהלקוחות שנחשפו אליו. הדבר גם יחזק את הקשר האישי איתם, יאפשר להכיר אותם טוב יותר ובמידת האפשר, לקבל מהם המלצות לצורך שימוש עתידי.

 

פולסים – כלים מתקדמים לבניית משפך שיווקי מוצלח

בניית משפך שיווקי באופן מדויק היא הבסיס להצלחתו. אך על מנת שיעמוד ביעדים שהצבתם, יש לתפעל אותו בעזרת הכלים הטכנולוגיים המתאימים והמתקדמים ביותר. כדי לענות על הצרכים השיווקיים שלכם, פיתחנו ב"פולסים" מגוון מערכות, שיכולות לשמש אתכם בכל אחד מהשלבים של המשפך.

בין השירותים שתוכלו להשתמש בהם באופן עצמאי, קל וידידותי, תמצאו מערכת לבניית דיוור אלקטרוני; מערכת לשליחת הודעות אישיות מסוגים שונים; כלי אוטומציה שיווקית, המתאימים עצמם להתנהגות הלקוח; פלטפורמות להקמת דפי נחיתה מקצועיים ועוד. אם גם אתם רוצים שהמשפך השיווקי שלכם יניב את התוצאות המקסימליות, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 03-5240290