מערכות דיוור רבות יודעות לספר לכם על אחוזי הפתיחה של הניוזלטר ששלחתם, ועל אחוזי ההקלקה על הלינקים. אבל איך תדעו מי מהלקוחות נשארו בגדר פוטנציאל ומי באמת רכשו? ולמה זה בכלל חשוב?

המשפך השיווקי מתחיל רחב מאוד, והוא הולך ומצטמצם לכדי לקוח שרוכש. זאת יכולה להיות רכישה אחת גדולה או רכישה קטנה שתביא בעקבותיה רכישות נוספות, אך העובדה שהתבצעה רכישה אומרת לנו שיש בצד השני לקוח/ה שהביע/ה אמון במוצר שלנו ובאתר שלנו, ובחר/ה בנו ולא במתחרים. לקוחות מהסוג הזה הם פלח נוסף בתוך עוגת הלקוחות שלנו, וראוי להתייחס אליהם
בנפרד – אם כלקוחות חדשים במקרה שזו רכישה ראשונה, ואם כלקוחות חוזרים אם מדובר ברכישה שנייה ויותר.   

כלי מעקב ההכנסות של Pulseem מאפשר לכם לדעת כמה הכניס בפועל כל ניוזלטר או קמפיין SMS ששלחנו ולמדוד את האפקטיביות ואת ההצלחה שלו לא רק באחוזי הפתיחה או ההקלקה, כלומר בחשיפה, אלא גם ברכישה בפועל. זוהי השורה התחתונה שחשובה לכל ניהול עסק והמדידה של אפקטיביות הקמפיין באופן מדויק מהותית להמשך פעילות שיווקית בקמפיין המסוים ובאלה שיבואו אחריו.

למה זה חשוב?

האפשרות למדוד את ההכנסות מעניקה לנו כמנהלי קמפיינים עוד נדבך של דאטה מעבר לרמת המדידה – היא מעניקה לנו רמה מדויקת של פילוח. פילוח של הקהל שמקבל את הניוזלטרים או הודעות ה- SMS שלנו לקהל רוכשים ולקהל שטרם ביצע רכישה מעניק לנו אפשרות למיין באופן נוסף את הלקוחות: האם נרצה לשלוח ניוזלטר עם שאלון שביעות רצון מהמוצר שלנו וקופון הנחה נוסף ללקוחות נאמנים? האם נרצה לעודד את הלקוחות שרכשו בסכומים קטנים להוציא יותר, או לתת מתנה דווקא לאלה שביצעו רכישה מעל סכום מסוים? האם נרצה לעודד דווקא את הפלח של הקהל שפתח את הניוזלטר, הקליק אבל נעצר שם? את כל אלו לא נוכל לבצע אם אין באפשרותנו להפריד את שני סוגי הקהלים אלה מאלה. כלי מעקב ההכנסות של Pulseem מאפשר לקבל את המידע הזה, ולהגדיל את ההכנסות באופן חכם הרבה יותר וממוקד הרבה יותר.

איך עושים את זה?

בשלושה צעדים פשוטים, תוכלו לעקוב אחרי הרכישות שהלקוחות שלכם ביצעו כתוצאה מהקמפיינים שלכם:

  1. היכנסו למסך "מעקב אתרים" והטמיעו את הסקריפט הייעודי לפי ההוראות באתר
    (אם יש לכם אתר WordPress \ WooCommerce – התקינו את הפלאגאין שישלח לכם ע"י שירות הלקוחות).
  2. הגדירו את הדומיין של האתר שלכם לדוגמה: "nike.co.il"
  3. לחצו על תווית "רכישות" והפעילו את כפתור "אפשר מעקב רכישות".

מרגע שהפעלתם את מעקב הרכישות, מערכת Pulseem תתעד עבורכם את הרכישות שבוצעו כתוצאה מהקמפיין ותציג את ההכנסות ממנו תחת דו"ח הקמפיין (ניוזלטר\SMS).

 

בלחיצה על סכום ההכנסות הכולל מהקמפיין, תקבלו דו"ח המפרט את:
מספר הרכישות בקמפיין, הכנסה כוללת מהקמפיין, סכום הרכישה הממוצע ויחס ההמרה (אחוז הנמענים שביצעו רכישה מתוך כלל הנמענים שלחצו על הקישור בקמפיין). בנוסף הדו"ח יציג את ההכנסה מכל נמען שביצע רכישה.

 

כעת תוכלו ליצור קבוצת נמענים חדשה מהנמענים שביצעו רכישה בעקבות הקמפיין, ולשלוח קמפיינים ממוקדים יותר ללקוחות שביצעו רכישה בעבר.
ניתן גם לייצא את הדו"ח לקובץ אקסל כדי לייבא את הרשימה למערכות אחרות או לצורך תיעוד וסינון מתקדם יותר של הרשימה.

>> למדריך המלא עבור הטמעת 'מעקב אתרים' והגדרת 'מעקב רכישות'

 

בהצלחה 🙂