שיווק בדואר אלקטרוני – אסטרטגיות וטיפים שימושיים לדיוור אפקטיבי

שליחת דברי פרסום או תוכן באמצעות הדואר האלקטרוני אל קבוצת נמענים שנאספה מראש, נקראת שיווק בדואר אלקטרוני או דיוור ישיר. ביחס לאפיקי שיווק אחרים, פרסום בדואר אלקטרוני נחשב לממוקד יותר והוא גם זול מרובם באופן משמעותי. למשלוח של דיוור ללקוחות יכולות להיות מטרות שונות, כמו למשל גיוס לקוחות חדשים, שימור של לקוחות קיימים, קידום מוצרים ושירותים, העברת מידע רלוונטי ועוד.

 

3 אסטרטגיות שיווק בדואר אלקטרוני שכדאי להכיר

כאמור, שיווק באמצעות דואר אלקטרוני יכול לשמש את העסק בכמה אופנים. הנה שלוש אסטרטגיות שיווק עיקריות, שמתאימות במיוחד לכלי הזה:
1. שיווק ישיר – שליחה של מסר שיווקי בעזרת דואר אלקטרוני. לדוגמא: הודעה על מכירה מיוחדת, על שירות או על מוצר חדש, הענקת הטבה וכדומה. הודעות בסגנון זה נשלחות לרשימת לקוחות פוטנציאליים, אותה ניתן לפלח מראש. המטרה שלהן היא כמובן להניע אותם לרכישה ובמקביל לקדם ולשפר את תדמיתו של בית העסק.

2. שימור לקוחות – אסטרטגיה זו שמה דגש על חיזוק הקשר עם לקוחות קיימים. מטרת העל שלה היא ליצור קשר אישי וארוך טווח עם הלקוח, ולספק לו ערך מוסף מעבר לפרסום או להודעת מכירות. ניוזלטר למשל יכול להיות כלי מצוין להשגת המטרה הזו. זאת מכיוון שניתן לכלול בו מידע מועיל, מעניין או מבדר, ולהשתמש בו ליצירת קשר אישי באמצעות כלי פרסונליזציה. בין היתר, הוא מאפשר גם להזמין את הלקוחות הקיימים לאירוע השקה או להעניק להם הטבה בלעדית, על מנת לחזק את תחושת הערך שלהם עבור העסק.

3. שיתוף פעולה עם עסקים אחרים – אסטרטגיה זו מאפשרת לעסק להיחשף בפני לקוחות של חברה אחרת, ובאופן זה להרחיב את מעגל הלקוחות שלו. מדובר בפרסום בתשלום, שמופיע בדיוור של בית עסק אחר, מניע את לקוחותיו לפעולה או מספק להם מידע. פרסום דומה יכול להשתלב גם בדיוור שנבנה במיוחד על מנת לקדם כמה בתי עסק שונים.

 

איך יוצרים דיוור שיווקי איכותי ואפקטיבי?

שימוש בדואר אלקטרוני לצרכי שיווק אמנם הפך לנפוץ ביותר, אך לא כולם יודעים כיצד להשתמש בו באופן שיניב תוצאות מוצלחות. הנה כמה נקודות חשובות שיש להעניק להן תשומת לב, כאשר ניגשים לבניית קמפיין מסוג זה:

    • מערכת דיוור – בחירה של מערכת דיוור מומלצת היא השלב הראשון לקראת שימוש בדיוור שיווקי. חשוב לבחור במערכת שמשלבת בין גמישות ועצמאות מקסימליות לבית העסק, לבין יכולות טכנולוגיות מתקדמות ועדכניות. המטרה היא לאפשר בנייה עצמאית של הדיוור – החל מהזנת הטקסט ועד לנראות העיצובית – בעזרת כלים ידידותיים שמאפשרים להגיע לתוצאה המקצועית ביותר.
    • רשימת תפוצה – בניית מאגר של כתובות דוא"ל היא המשימה החשובה והמאתגרת ביותר. חשוב להקפיד לאסוף כתובות עדכניות ורלוונטיות, באופן חוקי העונה על דרישות חוק הספאם. על הנמענים להיות כאלה שמתעניינים במוצרים או בשירותים שבית העסק מציע, כאשר ניתן לפלח אותם לפי גיל, מקום מגורים, מין, תחומי עניין ועוד. את ההרשמה ניתן לבצע באמצעות אתר העסק, דפי נחיתה, פרסום באתרים שונים, ניוזלטרים וכדומה.
    • הגדרת מטרות – לפני שניגשים לבנייה של הדיוור עצמו, חשוב להבין מה היא המטרה העיקרית שלו, ולאחר מכן למקד ולדייק אותה. זה הוא הבסיס על פיו ינוסח המסר שיישלח ללקוח, לכן חשוב שהוא יכלול את המידע שרוצים להעביר ואת הפעולה שמעוניינים שהוא יבצע.
    • ניסוח המסר – מסר שיווקי מסורבל, עקיף, לא ברור או עילג, עלול לפגוע באופן משמעותי בהצלחה של הדיוור. בעידן הדיגיטלי הנוכחי, בו אנשים רגילים למסרים קצרים ולא משקיעים זמן רב בקריאה של מידע, חשוב שהמסר ייכתב בצורה קולעת ויאפשר ללקוח להבין בתוך שניות את מטרת הדיוור. רצוי שהמסר ינוסח באופן יצירתי, יהיה כתוב היטב ויניע לפעולה.
    • עיצוב – בין אם מדובר בניוזלטר עשיר בתוכן ובין אם במודעה קצרה, חשוב שהדיוור השיווקי יהיה מעוצב באופן מקצועי, על מנת שיבלוט, יהיה אסתטי וימשוך את תשומת ליבו של הלקוח. העיצוב צריך להיות חלק מהמיתוג הכללי של העסק ולהתאים לצבעוניות, לפונטים וללוגו בהם הוא משתמש בכל יתר המדיות.
    • ניתוח דוחות – אחרי משלוח הדואר האלקטרוני, חשוב לנתח את תוצאותיו, על מנת לבדוק האם אכן השיג את מטרותיו. דוחות מתקדמים יכללו מגוון נתונים, שמאפשרים לנתח את הפעולות השונות שביצעו הלקוחות, את אחוזי הפתיחה וההקלקה, את מספר ההסרות מרשימת התפוצה ועוד. כל אלה יאפשרו לעסק לדייק ולשפר את הדיוור העתידי.

 

פולסים – מערכות שיווק מתקדמות בדואר אלקטרוני

דואר אלקטרוני הפך כבר מזמן לאחד מכלי השיווק המשמעותיים ביותר בעולם העסקים. אלא שיש מרחק גדול בין להבין את העוצמה השיווקית שלו, לבין להשתמש בו באופן מיטבי. על מנת להקל עליכם את המשימה ולוודא שהשיווק שלכם בדואר האלקטרוני יישא פרי, אנחנו מציעים לכם להשתמש במערכת החכמה והחדשנית שפיתח הצוות המקצועי של "פולסים". המערכת תאפשר לכם לשלוט באופן מלא ועצמאי בכל שלבי הדיוור – מניהול רשימות התפוצה, דרך העיצוב והזנת הטקסט, ועד התאמה אישית של כל דיוור ותזמון המשלוח שלו בהתאם לצרכי העסק.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, על מנת ללמוד עוד על היכולות המתקדמות של המערכת ולהתרשם ממנה. צלצלו 03-5240290.