הזניקו את המכירות שלכם והתחילו לקדם מוצרים ושירותים ישירות ללקוחות באמצעות אפליקציית ההודעות הפופולרית
רשימת תפוצה היא אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של כל בית עסק, מכיוון שהיא מהווה את הבסיס עליו נבנות הרוב המוחלט של שיטות השיווק הדיגיטליות. בלי קהל לקוחות שאפשר לפנות אליו בקלות באופן ישיר ושוטף, כמעט כל חברה תתקשה לשווק את עצמה בהצלחה. ניהול רשימות תפוצה באופן מדויק, מאפשר גם לפלח את קהלי היעד לפי פרמטרים שונים, כך שניתן יהיה לשלוח מסרים ממוקדים ומתאימים לכל קבוצת תפוצה באופן נפרד.
מדובר באסופה של נמנעים, שמורכבת מקהל של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים, שמתעניינים במוצרים או בשירותים שבית העסק מציע. הרשימה מכילה בדרך כלל את השם המלא וכתובת הדואר האלקטרוני של הלקוח. במקרים רבים, יופיעו בה נתונים נוספים, שניתן לאסוף מתוך טופס ההרשמה או טופס אחר של מילוי פרטים.
אלה יכולים להיות למשל מספר טלפון, כתובת מגורים, גיל, מגדר, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. באופן טבעי, בית העסק ישתדל לאסוף מידע שמתאים לצרכים ולמטרות שלו. למשל, אתר שמוכר אלכוהול ירצה לוודא שהלקוחות שלו מעל גיל 18. זאת לעומת אתר שמוכר משחקי מחשב לבני נוער, שיעדיף שיהיו ברשימה גם לקוחות צעירים יותר.
באופן הבסיסי ביותר, רשימת התפוצה מאפשרת לפנות לכל אחד מהלקוחות, בים אם ביחד, לפי קבוצת תפוצה או בנפרד. בעבר, היה נהוג לפנות ללקוחות באמצעות חיוג ישיר (טלמרקטינג) או משלוח של מיילים אישיים. כיום קיימים כלים מתקדמים בהרבה, כמו משלוח קבוצתי של SMS, MMS או הודעות Web Push, לצד דיוור ישיר מעוצב ומקצועי.
חשוב לקחת בחשבון, שאיסוף של רשימה כזו דורש למידה, זמן ומאמץ. עם זאת, אחרי שמשקיעים בה עבודה קשה, היא תחזיר את ההשקעה ותסייע להצלחה הכלכלית והתדמיתית של בית העסק. לרשימה מוצלחת יש כמה מאפיינים בסיסיים, שהיא חייבת לענות עליהם:
1. כל הנמענים רלוונטיים לבית העסק מבחינת המאפיינים שלהם וההתעניינות שלהם בחברה, בשירות או במוצר
2. כל אמצעי ההתקשרות המופיעים בה אמיתיים, עדכניים ותקינים
3. מופיעים בה פרטים רלוונטיים נוספים, שמאפשרים לפלח את הנמענים לפני הצורך
4. ההרשמה אליה נעשתה על ידם באופן מודע ואקטיבי
5. ללקוח קיימת אפשרות להסיר את עצמו באופן עצמאי מהרשימה
השאלה המתבקשת היא, איך מייצרים רשימה כזו בפועל, באופן הקל והיעיל ביותר, לאורך זמן. זאת מכיוון שעליה להיות דינאמית, כך שיצטרפו אליה כל העת נמענים חדשים. הנה כמה דרכים לעשות זאת:
⦁ להטמיע טופס הרשמה במקום בולט באתר
⦁ להוסיף אפשרות של הצטרפות לרשימה בכל טופס מילוי פרטים או רכישה
⦁ לייצר הודעת Push או פופ-אפ שמציעות לגולשים להצטרף לרשימה
⦁ להעניק הטבה למצטרפים, כמו קוד קופון או הנחה
⦁ להעניק מתנה בעלת ערך שמחייבת הרשמה, כמו מדריך חינמי או קורס דיגיטלי
⦁ להשתמש ברשתות החברתיות על מנת לקדם את ההרשמה
⦁ לפרסם את ההצטרפות וההטבה הנלווית אליה באמצעות קידום ממומן
⦁ לצרף לקוחות או מתעניינים למועדון הלקוחות באופן פיזי, בחנות או באירוע
השלב הראשון בהקמה של רשימת התפוצה, הוא הגדרה מדויקת של קהל היעד. יש להבין מי הנמענים שרוצים להגיע אליהם, מה המאפיינים שלהם, על אילו צרכים שלהם העסק יכול לענות וכדומה. ככל שיהיה ברור יותר מי קהל היעד ומה הרצונות שלו, כך הפנייה אליו תהיה מדויקת יותר ותניב תוצאות טובות יותר.
בהרבה מהמקרים, לחברה יהיה צורך לפנות לכמה קהלי יעד שונים. למשל, חברה שמוכרת בגדים המיועדים למגדרים ולגילאים שונים, תרצה לפלח את הקהל בהתאם. כך למשל היא תרצה לפנות לאימהות צעירות שמתעניינות בבגדי תינוקות ופעוטות, לאנשי עסקים שמחפשים חליפות, ולנשים שעוסקות בפעילות ספורטיבית. כאשר אוספים את הנתונים הנכונים בתהליך ההרשמה, ניתן לפלח את קהל היעד בהתאם לצורך, ולשלוח לכל קבוצת תפוצה את המידע שמתאים לה.
כאשר רשימת התפוצה כבר קיימת, חשוב להמשיך לעקוב אחריה ולנהל אותה באופן שוטף. יש לבצע פעולות שונות כדי להוסיף נמנעים חדשים; לוודא שהיא תהיה נקייה מאנשים שביקשו להסיר את עצמם; למחוק כתובות מייל שאינן תקינות; לבדוק היו דיווחים על הודעות שנשלחו כ”ספאם”; וכמובן – לחזק ולטפח את הקשר האישי עם מי שהצטרפו אליה.
אנחנו ב”פולסים” יודעים עד כמה גבוה הערך של רשימות תפוצה איכותיות ועדכניות, עבור כל בית עסק. רשימה מוצלחת יכולה לעשות את ההבדל בין קמפיין שיווקי יעיל, לכזה שלא עומד ביעדים. מכיוון שטיפוח של רשימה כזו באופן עצמאי הוא משימה לא פשוטה, פיתחנו עבורכם מערכות דיוור מתקדמות, שמסוגלות לבצע אותה במקומכם. הדבר יהפוך אותה לאיכותית יותר, ובמקביל יחסוך לכם זמן, כסף ומאמץ.
המערכות שלנו יסייעו לכם לאסוף את הנתונים באמצעות פונקציות כמו טפסים והודעות Push; לסנן מתוכה נתונים לא תקינים ולא עדכניים; לפצל אותה לתתי רשימות לפי המאפיינים שהגדרתם; להנפיק דוחות מפורטים על כמות המצטרפים, אחוזי הפתיחה וכמות הודעות הספאם; ועוד.
אם זה נשמע לכם מעניין, נשמח לספר לכם עוד על המערכות שלנו בטלפון 03-5240290